078-3032863

info@sphw.nl

SPHW auto en tasjes

Veel gestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze producten, diensten en leveringsvoorwaarden.

Mocht uw vraag er niet tussen staan, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen u graag verder!

Contact

SPHW is van maandag tot en met donderdag van 10:00 tot 12:00 uur telefonisch bereikbaar; Wat als ik buiten die uren vragen heb?

Buiten deze uren is de SPHW bereikbaar via het contact formulier of per mail (info@SPHW.nl).

Moet ik blijven bellen tussen 10:00 en 12:00 uur als de lijn bezet is?

Nee, uw telefoonnummer (mits u geen anoniem nummer heeft) staat tussen de gemiste oproepen en wordt u, veelal, later die dag teruggebeld.

Alarmering

Ik wil meer weten over de alarmeringssystemen. Waar vind ik uitgebreidere informatie?

Voor uitgebreidere informatie over onze alarmeringssystemen: Klik hier

Ik krijg nu zorg van een andere zorgaanbieder, heeft dit gevolgen voor mijn alarmering?

Dit kan gevolgen hebben voor de opvolging van uw alarmen, wij adviseren u om dit te bespreken met uw huidige zorgaanbieder of contact op te nemen met de SPHW.

Ik heb een stopzetting of wijziging van mijn alarmering aangevraagd. Wat moet ik nu doen?

Heb je bij ons een verzoek ingediend om de alarmering stop te zetten of te wijzigen? Dan ontvang je van ons een brief met daarin alle belangrijke informatie voor de verdere afhandeling.

In deze brief vind je onder andere:

  • het retouradres van de apparatuur;
  • instructies voor het correct retourneren;
  • informatie over mogelijke kosten bij schade of niet ontvangen apparatuur;
  • en overige aandachtspunten.

Klik hier om de brief te openen

Slimme sloten

Waarom krijg ik een slim slot, het werkt toch prima zoals we het nu doen?

De SPHW en/of thuiszorgmedewerker wil sneller bij u kunnen zijn wanneer u een alarmoproep doet. Nu moet de zorgmedewerker eerst uw sleutel ophalen op het kantoor. Naast snelheid is het veiliger voor de zorgmedewerker en voor u dat we niet meer met sleutels over straat hoeven. Sleutels kunnen ook niet kwijtraken of verloren worden. 

Is het slot wel veilig?

Het slimme slot dat in de deur wordt geplaatst (merk RED Easy), heeft een drie sterren SKG-certificaat ontvangen. Daarmee voldoet het aan de hoogst haalbare inbraakwerende eigenschappen, is het van hoge kwaliteit en heeft het een lange levensduur. Ook voldoet het slot  aan het Politie Keurmerk Veilig Wonen, uitgegeven door het Centrum voor Criminaliteitspreventie  en Veiligheid (CCV). 

Kan ik mijn huis wel in/uit als er storing is?

Het slot werkt op batterijen. Er gaan lampjes knipperen op het moment dat de batterijen bijna leeg zijn. Ook gaat er een geluid af, zodat u weet dat de batterij vervangen moet worden. U kunt hiervan  telefonisch of schriftelijk melding maken bij de medewerkers van de SPHW. Het bedrijf  Polvo/Cystac maakt met u een afspraak voor batterijvervanging. 

Het slot laat een geluid horen en/of er knipperen lampjes op het slot?

Dit betekent dat de batterijen bijna aan vervanging toe zijn. Neem telefonisch of per email contact op met SPHW. Het bedrijf Polvo/Cystac maakt met u een afspraak voor batterijvervanging. 

Hoe weet ik of de batterij van mijn digitale toegang niet leeg is?

Via het bijgevoegde stappenplan kunt u zelf nagaan of uw digitale toegang bij de SPHW aangemeld moet worden voor een service. Klik hier om het stappenplan te bekijken.

Werkt de digitale toegang niet meer als het batterijniveau van mijn slot laag is

Nee, de digitale toegang geeft ruim voordat de batterij leeg is aan dat deze vervangen moet worden. Er is dan nog voldoende tijd om hiervoor een service aan te vragen bij de SPHW en deze te laten vervangen door een monteur.

Kunnen mijn familieleden/mantelzorgers nog wel binnenkomen?

U ontvangt bij het nieuwe digitale slot 6 sleutels, die u aan uw familieleden/mantelzorgers/etc. kunt geven. Heeft u meer sleutels nodig, dan kunt u deze bij ons bijbestellen, hier zijn wel kosten aan verbonden. Het oude slot en sleutels worden bewaard in de meterkast en teruggeplaatst bij beëindiging van de overeenkomst. Let op: de sleutels voor de achterdeur/berging/portiekdeur veranderen niet. 

Wordt het digitale slot mijn eigendom?

Nee, het digitale slot (slimme slot of sleutelkluisje) blijft eigendom van SPHW. U maakt er gebruik van zolang u het SPHW Garant abonnement afneemt. Als u het abonnement opzegt, zal er contact  opgenomen worden om uw oude slot of cilinder terug te plaatsen of het motortje of zenderkastje te  verwijderen. Het is dus van belang dat u het oude slot/cilinder (m.u.v. een oplegslot) en bijbehorende sleutels goed bewaard, bij voorkeur in de meterkast. 

Wat gebeurt er als ik ga verhuizen of kom te overlijden?

De dienstverlening wordt beëindigd wanneer het alarmeringsabonnement met professionele opvolging of de thuiszorg stopt. De contactpersoon moet voor de afsluiting van het abonnement contact opnemen met de SPHW. Er wordt door Polvo een afspraak met de contactpersoon gepland voor de demontage/deactivatie van het bestaande. De alarmeringsapparatuur met toebehoren kan kosteloos worden geretourneerd. Hiervoor ontvangt u een retour instructie met het retouradres.

Uiteraard vervalt bij de afmelding van de aansluiting ook de toegang voor SPHW en/of de thuiszorgorganisatie.

Eventuele restschade, die na demontage nog zichtbaar is, dient door cliënt en voor eigen rekening hersteld te worden. 

Kan de SPHW en/of verzorging nu op alle tijdstippen mijn woning in?

Ja, want dit is belangrijk bij een noodoproep. De toegang door een SPHW/zorgmedewerker wordt geregistreerd via een speciale app op een beveiligde smartphone. Een zorgmedewerker wordt geautoriseerd voor de speciale toegangsapp en kan alleen via de speciale smartphone van SPHW gebruikt worden. 

Wanneer de voordeur van een cliënt wordt geopend of gesloten met de werktelefoon is dat terug te zien in ons computersysteem. De gegevens worden via internet versleuteld verstuurd, zodat deze niet voor iedereen leesbaar zijn. In het geval van een calamiteit kunnen de gegevens opgevraagd worden.

Wat als de SPHW/zorgmedewerker de telefoon verliest of kwijtraakt? 

Hoewel SPHW er niet van uitgaat, kan het gebeuren dat een medewerker de werktelefoon kwijt is of dat de werktelefoon gestolen wordt. In dat geval kunnen we de werktelefoon direct op afstand onbruikbaar maken. Daarna kan iemand die de werktelefoon onterecht in bezit heeft, de telefoon niet gebruiken en dus ook geen voordeuren van woningen met een slim slot openen. Bovendien zijn alle telefoons voorzien van een pincode, net als de app.

Waaraan moet mijn deur voldoen om een slim slot te kunnen plaatsen?

Aan een deur worden geen specifieke eisen gesteld. In de meeste koop- en huurwoningen zitten standaard deuren en daar zijn digitale oplossingen voor beschikbaar. 

In het geval van een deur met oplegslot gelden andere opties die we u graag persoonlijk toelichten.

Wat kan ik verwachten bij de installatie van het slimme slot of sleutelkastje?

Wanneer u zich heeft aangemeld voor een SPHW Garant abonnement, gaan wij ervoor zorgdragen dat er op korte termijn contact met u wordt opgenomen door onze installatiepartner Polvo/Cystac om de juiste digitale toegangsoplossing bij u te gaan plaatsen. De afspraak zal op werkdagen tijdens kantooruren plaatsvinden. 

Als u wilt, kan een familielid of bekende aanwezig zijn tijdens de montage. Wat er exact gaat gebeuren, is afhankelijk van het slot dat u nu al heeft. De monteur vervangt het slot of plaatst een  zenderkastje in de meterkast. Als alles is gemonteerd, neemt de monteur de tijd om u uit te leggen  hoe u de deur kunt openen en sluiten. U kunt ook samen een aantal keer oefenen.

Na installatie van de slimme toegangsoplossing opent mijn deur niet goed, wat te doen? 

Wanneer een deur (bijv. bij droog, koud of nat weer) klemde, zal hij dat na installatie van het slimme slot of sleutelkluisje nog steeds doen. Wilt u dit verhelpen, dan dient u hier voor eigen rekening een  specialist in te schakelen. 

Bereikbaarheid

  • telefonisch van maandag t/m donderdag tussen 10:00 en 12:00 uur
  • per mail van maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 16.00 uur

Op vrijdag, weekenden en feestdagen zijn we gesloten.

Contact

Bernhardstraat 25
3281 BC Numansdorp

078-3032863
info@sphw.nl