Buiten deze uren is de SPHW bereikbaar via het contact formulier of per mail (info@SPHW.nl).
Hier vindt u antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze producten, diensten en leveringsvoorwaarden.
Mocht uw vraag er niet tussen staan, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen u graag verder!
Buiten deze uren is de SPHW bereikbaar via het contact formulier of per mail (info@SPHW.nl).
Nee, uw telefoonnummer (mits u geen anoniem nummer heeft) staat tussen de gemiste oproepen en wordt u, veelal, later die dag teruggebeld.
Voor uitgebreidere informatie over onze alarmeringssystemen: Klik hier
Dit kan gevolgen hebben voor de opvolging van uw alarmen, wij adviseren u om dit te bespreken met uw huidige zorgaanbieder of contact op te nemen met de SPHW.
Heb je bij ons een verzoek ingediend om de alarmering stop te zetten of te wijzigen? Dan ontvang je van ons een brief met daarin alle belangrijke informatie voor de verdere afhandeling.
In deze brief vind je onder andere:
De SPHW en/of thuiszorgmedewerker wil sneller bij u kunnen zijn wanneer u een alarmoproep doet. Nu moet de zorgmedewerker eerst uw sleutel ophalen op het kantoor. Naast snelheid is het veiliger voor de zorgmedewerker en voor u dat we niet meer met sleutels over straat hoeven. Sleutels kunnen ook niet kwijtraken of verloren worden.
Het slimme slot dat in de deur wordt geplaatst (merk RED Easy), heeft een drie sterren SKG-certificaat ontvangen. Daarmee voldoet het aan de hoogst haalbare inbraakwerende eigenschappen, is het van hoge kwaliteit en heeft het een lange levensduur. Ook voldoet het slot aan het Politie Keurmerk Veilig Wonen, uitgegeven door het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV).
Het slot werkt op batterijen. Er gaan lampjes knipperen op het moment dat de batterijen bijna leeg zijn. Ook gaat er een geluid af, zodat u weet dat de batterij vervangen moet worden. U kunt hiervan telefonisch of schriftelijk melding maken bij de medewerkers van de SPHW. Het bedrijf Polvo/Cystac maakt met u een afspraak voor batterijvervanging.
Dit betekent dat de batterijen bijna aan vervanging toe zijn. Neem telefonisch of per email contact op met SPHW. Het bedrijf Polvo/Cystac maakt met u een afspraak voor batterijvervanging.
Via het bijgevoegde stappenplan kunt u zelf nagaan of uw digitale toegang bij de SPHW aangemeld moet worden voor een service. Klik hier om het stappenplan te bekijken.
Nee, de digitale toegang geeft ruim voordat de batterij leeg is aan dat deze vervangen moet worden. Er is dan nog voldoende tijd om hiervoor een service aan te vragen bij de SPHW en deze te laten vervangen door een monteur.
U ontvangt bij het nieuwe digitale slot 6 sleutels, die u aan uw familieleden/mantelzorgers/etc. kunt geven. Heeft u meer sleutels nodig, dan kunt u deze bij ons bijbestellen, hier zijn wel kosten aan verbonden. Het oude slot en sleutels worden bewaard in de meterkast en teruggeplaatst bij beëindiging van de overeenkomst. Let op: de sleutels voor de achterdeur/berging/portiekdeur veranderen niet.
Nee, het digitale slot (slimme slot of sleutelkluisje) blijft eigendom van SPHW. U maakt er gebruik van zolang u het SPHW Garant abonnement afneemt. Als u het abonnement opzegt, zal er contact opgenomen worden om uw oude slot of cilinder terug te plaatsen of het motortje of zenderkastje te verwijderen. Het is dus van belang dat u het oude slot/cilinder (m.u.v. een oplegslot) en bijbehorende sleutels goed bewaard, bij voorkeur in de meterkast.
De dienstverlening wordt beëindigd wanneer het alarmeringsabonnement met professionele opvolging of de thuiszorg stopt. De contactpersoon moet voor de afsluiting van het abonnement contact opnemen met de SPHW. Er wordt door Polvo een afspraak met de contactpersoon gepland voor de demontage/deactivatie van het bestaande. De alarmeringsapparatuur met toebehoren kan kosteloos worden geretourneerd. Hiervoor ontvangt u een retour instructie met het retouradres.
Uiteraard vervalt bij de afmelding van de aansluiting ook de toegang voor SPHW en/of de thuiszorgorganisatie.
Eventuele restschade, die na demontage nog zichtbaar is, dient door cliënt en voor eigen rekening hersteld te worden.
Ja, want dit is belangrijk bij een noodoproep. De toegang door een SPHW/zorgmedewerker wordt geregistreerd via een speciale app op een beveiligde smartphone. Een zorgmedewerker wordt geautoriseerd voor de speciale toegangsapp en kan alleen via de speciale smartphone van SPHW gebruikt worden.
Wanneer de voordeur van een cliënt wordt geopend of gesloten met de werktelefoon is dat terug te zien in ons computersysteem. De gegevens worden via internet versleuteld verstuurd, zodat deze niet voor iedereen leesbaar zijn. In het geval van een calamiteit kunnen de gegevens opgevraagd worden.
Hoewel SPHW er niet van uitgaat, kan het gebeuren dat een medewerker de werktelefoon kwijt is of dat de werktelefoon gestolen wordt. In dat geval kunnen we de werktelefoon direct op afstand onbruikbaar maken. Daarna kan iemand die de werktelefoon onterecht in bezit heeft, de telefoon niet gebruiken en dus ook geen voordeuren van woningen met een slim slot openen. Bovendien zijn alle telefoons voorzien van een pincode, net als de app.
Aan een deur worden geen specifieke eisen gesteld. In de meeste koop- en huurwoningen zitten standaard deuren en daar zijn digitale oplossingen voor beschikbaar.
In het geval van een deur met oplegslot gelden andere opties die we u graag persoonlijk toelichten.
Wanneer u zich heeft aangemeld voor een SPHW Garant abonnement, gaan wij ervoor zorgdragen dat er op korte termijn contact met u wordt opgenomen door onze installatiepartner Polvo/Cystac om de juiste digitale toegangsoplossing bij u te gaan plaatsen. De afspraak zal op werkdagen tijdens kantooruren plaatsvinden.
Als u wilt, kan een familielid of bekende aanwezig zijn tijdens de montage. Wat er exact gaat gebeuren, is afhankelijk van het slot dat u nu al heeft. De monteur vervangt het slot of plaatst een zenderkastje in de meterkast. Als alles is gemonteerd, neemt de monteur de tijd om u uit te leggen hoe u de deur kunt openen en sluiten. U kunt ook samen een aantal keer oefenen.
Wanneer een deur (bijv. bij droog, koud of nat weer) klemde, zal hij dat na installatie van het slimme slot of sleutelkluisje nog steeds doen. Wilt u dit verhelpen, dan dient u hier voor eigen rekening een specialist in te schakelen.
Op vrijdag, weekenden en feestdagen zijn we gesloten.
Bernhardstraat 25
3281 BC Numansdorp
078-3032863
info@sphw.nl